WELCOME TO MY LOVELY BLOG..have fun travel my blog..do read,do follow..tenkiu..=)

Tuesday, June 24, 2014

SEKADAR RENUNGAN BERSAMA

ASSALAMUALAIKUM...

Hidup ini Alhamdulillah, is getting better.

Kadang rebah, lost hope, give up. 

But then Allah heal me. Allah lend His strength.

Aku bukan tak kuat. Aku kuat. 
Cuma aku yang sangka aku tak kuat. Aku kuat kerana Allah.

Berbaloi ke aku layan segala perasaan nak memberontak tu?
then tinggal cita-cita untuk dapat cinta Allah. Untuk dapat Syurga?

Rugilah bagi orang yang ikut nafsu dan syaitan. 
Dan lupa akan destinasi dia.

"Allah knows you are tired.
Allah knows what you are afford to do and don't.
Allah knows everything about you."

"Kan  Allah yang ciptakan kita?
Sesungguhnya, hati manusia Allah yang pegang."

Senyum.

Allah won't put you in a situation you can't handle.
Kalau rasa give up, letak tangan kat dada.
Then bagitau kat diri sendiri.

'Allah ade. La tahinu. La tahzan.'

Kadang, kalau kite bebetul hayati makna 

"La Tahzan Innallahamaana"

 kita boleh menangis tak berlagu.
 Allah itu dekat. Dekat sangat dari urat saraf kita. 



Sujudlah.
Menangislah.
Merintihlah.
Nak merengek macam anak kecil pun takpe.

Allah takkan kata

'eh eh mengadanya dia ni'

Tak!

Allah takkan kata

'eleh lepasni buat dosa pulak'

Takkkan!

Ingat!
pintu taubat itu terbuka seluas-luasnya dan Allah itu Maha Pengampun.

Kiranya kau jatuh,
Bangunlah kerana Allah.

Kiranya kau berduka,
Bergembiralah kerana Allah.

Pujuk hati yang layu,
Dengan ayat cinta dariNya.

Kuatkan diri yang lemah,
Dengan solat meminta petunjuk dariNya.

Jangan malu untuk kembali. Jangan bertangguh untuk kembali.

Malu bertanya sesat jalan,
Malu bertaubat, selamanya sesat.


"Better late than never.

Allah waits for us to turn. Shall we, pendamba Syurga? "












TENKIU ! SUKE? LIKE AND COMMENT :)

No comments: