WELCOME TO MY LOVELY BLOG..have fun travel my blog..do read,do follow..tenkiu..=)

Tuesday, January 28, 2014

KEHIDUPAN KITA, DIA, KAMU TAK SAMA

ASSALAMUALAIKUM

Kehidupan kita tak sama macam kehidupan orang lain, bahkan tidak sebertuah kawan kita. Dia bertuah sebab segala yang dia inginkan semuanya dia miliki. Tapi kita, always rasa and Nampak kehidupan kita sentiasa kusut dan tidak sebertuah orang lain.
Tanpa kita sedar Allah sedang prepare something untuk kita. Walau kita hanya Nampak dugaan demi dugaan yang datang tapi try untuk pujuk hati kita, bisikkan pada hati ;
 
 “ segala dugaan yang datang, yang Allah beri semuanya sebab Allah concern terhadap aku, Allah sayang aku that’s why bermacam dugaan Allah bagi sebagai ujian aku. Allah tahu aku kuat so Allah saja uji untuk lihat seberapa kuatnya kita nak hadapinya”
 
Kita tak perlu nak persoalkan kenapa mesti Allah hukum kita sedemikian, kenapa kita yang perlu hadapi semua dugaan. Cara Allah nak tunjukkan sayang-Nya terhadap kita sweet sangat tau. Kalau kita lihat, kadangkala kehidupan kita memang tidak secantik kehidupan orang lain tapi ingatlah bahawa kehidupan kita secantik diri kita. Allah dah sediakan setiap daripada kita buku kehidupan, setiap daripada kita Allah dah tuliskan kehidupan yang berbeza-beza.
 
Ingat kawan-kawan, kehidupan kita tidak seindah drama di tv bahkan kehidupan kita juga tidak sehebat seperti dalam novel. Allah is the best planner. Allah sediakan kita sebuah kehidupan yang mana setiap rentaknya Allah yang tentukan. Mungkin kawan kita kehidupan dia senang, mewah pada mulanya tapi ingat Allah setiasa menguji setiap daripada hambaNya maka tidak hairan jika Allah bagi duri dalam kehidupan mereka.

So tidak perlu kita bandingkan kehidupan kita dengan orang lain, mungkin payah sebab Dyla sendiri pun kadangkala susah nak control hati daripada comparekan life kita dengan orang lain. Tapi Dyla always pujuk hati, biarlah aku mula dari susah dan bangkit perlahan, biarlah aku diuji dengan sebesar manapun dugaan agar aku akan jadi insan yang kuat. Dyla rasa bertuah dapat rasa susah, diuji sebabnya jika nanti disaat berada di puncak kalau Dyla diuji dengan kepayahan Dyla akan rasa sudah biasa dan kuat untuk selesaikan masalah yang datang.
 
Dia cantik, Dia handsome, Dia pandai, Dia kaya . Apa kurangnya kita? Allah telah cipta setiap daripada kita dengan kelebihan masing-masing. Kalau kita nak pandai, dapat best result, kejar cita-cita, semua tu bergantung pada usaha kita. Jadi jangan marahkan Allah jika apa yang kita mahu kita tak dapat jika usaha hanya sebesar kuman.

"KITA NAK ATAU TAK NAK JADI SEDEMIKIAN RUPA, SEMUANYA ATAS PILIHAN KITA SENDIRI DAN JANGAN BERHENTI BERDOA" 

INGAT ! USAHA + DOA = INSYAALLAH KITA AKAN BEROLEH KEJAYAAN J
 




NOTE !

pssttt ! siap sedia dengan kemunculan FIRST GIVEAWAY by Che Dyla awal FEBRUARI ni ye..  Jangan lupa join dan support :)



TENKIU ! SUKE? LIKE AND COMMENT :)

4 comments:

nurhazwana said...

salam dyla..singgah sini and follow..yes dyla, ALLAH sebaik perancang..Dia tidak akan membebani hambanya melainkan kita mampu..nice post ! www.mrsfeez.blogspot.com

Unknown said...

thank you for coming and follow :)

fragmenbiru said...

btul tu... In Shaa Allah...lakukan yg trbaik kita ttap hamba kpadaNya..sama disisinya

Unknown said...

Assalam...stju ng pdpt di ats.em...akak bru je nk starting mnulis blog.dpt jg inspirasi dr blog sini.jomla follow akak jg..tq.