WELCOME TO MY LOVELY BLOG..have fun travel my blog..do read,do follow..tenkiu..=)

Monday, August 6, 2012

Jika Itu Yang Tertulis ...

Assalamualaikum.

Dengan nama Allah Sebaik-baik Pemberi Ganjaran
...



Namamukah yang tertulis di luh mahfuz sana?
Engkaukah yang bakal menemaniku jalan menuju syurga?
Dirimukah yang akan melengkapkan separuh dari agamaku?
Aduhai pria.
Adakah kau yang tercipta untukku?
Jawab pertanyaanku ini.
Jawab!
Kau takkan pernah dapat memberi jawapan Kerna jawapannya bukan di tanganmu Tetapi di tanganNya.Di tangan Tuhan kita; Allah Tuhanku dan Tuhanmu
Gelisahku memikirkan dirimu
Dan ketakutanku memikirkan Tuhanku
Aduhai pria
Maafkan aku.
Ketakutanku pada Tuhanku melebihi kegelisahanku memikirkanmu
Jemput diriku pabila waktunya tiba 
Sebelum sampai saat itu, biarkan aku sendiri bersama Si Dia
 Akan kucipta cinta bersama Dia Sebelum ku cipta cinta antara kita
Jadilah dirimu kumbang yang hebat
Dan doakan aku agar menjadi bunga yang mekar

Dan tika kamu merasa lemah Mohonlah kekuatan dariNya 
Allah itu dekat yakin pasti.

Untuk itu,Aku tinggalkan dirimu padaNya

usah bersedih atas perpisahan sementara ini
jika benar aku tercipta untukmu tiada apa yang dapat menghalangnya sebelum saat itu tiba berdoalah pada Allah moga diberi kekuatan 
 mohonlah padanya dengan penuh mengharap.

Dan sesungguhnya hari kemudian
itu lebih baik bagimu
daripada yang sekarang (permulaan).
Dan kelak Tuhanmu
pasti memberikan karunia-Nya kepadamu ,
lalu (hati) kamu menjadi puas.
[Ad dhuha: 4 & 5]



TENKIU ! SUKE? LIKE AND COMMENT :)

No comments: