WELCOME TO MY LOVELY BLOG..have fun travel my blog..do read,do follow..tenkiu..=)

Saturday, January 7, 2012

TIKA GEMERSIK CINTA BERLAGU..

Sebut saja namanya Harith,pasti ramai yang mengenalinya . Harith adalah seorang yang sangat pemalu malah pendiam  tapi HARITH HAKIMI merupakan seorang jejaka idaman melaya(ade ala2 aaron aziz kowt,hehe). Banyak gadis yang ingin memilikinya,tapi  satupun yang tidak berhasil menaklukan hati seorang HARITH HAKIMI. Hingga suatu ketika kehadiran seorang gadis yang baru pindah dari sebuah ke kota ke sekolahnya sedikit menjadi bahan perbualan di sekolahnya. Karna gadis  yang bernama HARLENA IZZATI ini sangat cantik, dan molek rupanya. Tapi Harith tetap dengan dunianya,tetap dialam fantasinya..sedikit pun dia tidak mempedulikan buah mulut orang tentang gadis baru tersebut.
 Angin bertiup kencang ketika air hujan turun membasahi siang itu. Terlihat Harith sedang duduk termenung di unjung pandangan. Harlena berjalan di depannya, dan dengan perlahan Harith menatap wajah Harlena yang sangat cantk itu. Sebuah senyuman keluar dari paras cantik Harlena. Namun tiba-tiba, bagaikan bersayap, sapu tangan yang dipegang oleh HARLENA terjatuh tepat di depan Harith. Harith pun langsung mengambil sapu tangan itu.Tanpa sengaja Harith  memegang tangan Harlena yang juga ingin mengambil sapu tangannya. "Maaf", kata Harith yang terlihat malu kepada Harlena. Namun Harlena hanya menjawab dengan sebuah senyuman cantik di wajahnya. Harlena pun langsung berjalan meninggalkanHarith.Saya tau apa yang dipikirkan oleh Harith, sebuah kekaguman terhadap seorang gadis yang Berjaya membuat hatinya bergetar.

Hari berganti hari bulan pun terus berlalu, hampir 4 bulan Harith terus menyimpan rasa kepada Harlena,kerna ianya masih belum  mampu untuk diutarakan. Hingga suatu ketika, saat itu adalah hari pergelaran kesenian di sekolah mereka. Harith memberanikan diri untuk mengajak Harlena untuk menonton acara tersebut. "Alahai awak,sorry sangat ye,saye sudah ade janji dengan yang lain..mybe next time ye,sorry sangat..tapi kite masih boleh bertemu di pesta itu..", jawapan itu memang cukup membuatkan hati Harith kecewa. Hatinya bagai dirobek,boleh juga diibaratkan seperti kaca terhempas di lantai.Cinta pertamanya dikecewakan. , mungkinkah ini balasan dari dirinya yang selalu menolak banyak wanita?

hari berganti hari,bulan berganti bulan,HARITH masih dengan angannye untuk bersama gadis bernama Harlena..Pelbagai cara yang telah Harith lakukan untuk mendapatkan cinta gadis tersebut..harlena juga rajin melayannya,mereka saling berkongsi cerita di laman social malah di sekolah juga mereka sering berjumpa.. Harith juga tidak lokek untuk berhabis duit untuk mmikat hati gadis tersebut..hampir setiap hari Harith akan menunggu Harlena di pintu pagar sekolah sambil memegang bungkusan coklat..coklat2 tersebut merupakan coklat kegemaran Harlena..dia masih tetap tidak mengalah kerna dia dpat merasakan bahawa Harlena juga mmpunyai perasaan yang sama terhadapnya..keyakinan tersebut makin terserlah sejak mereka mula rapat hingga ade yang ibaratkan mereka merpati dua sejoli..manakan tidaknya,kemana sahaja mereka akan bersama..malah balik pun Harith akan temankan sehingga Harlena betul2 selamat sampai ke rumahnya..Harith juga sangat prihatin terhadap Harlena shingga dia tidak membiarkan Harlena brsusah payah beratur panjang untuk membeli makanan di kantin,dia sendiri yang akan membeli makanan untuk Harlena..

sampailah pada suatu masa,ketika mereka keluar bersama ke pusat membeli belah,Harlena berkelakuan agak pelik bagi Harith..kemanjaan Harlena terserlah pada ketika itu,membuatkan Harith merasa harapan untuk mendapatkan Harlena cerah kerana setahu Harith,Harlena akan berkelakuan sebegitu hanya ketika bersama keluarganya sahaja..ketika mereka sedang melintasi kedai bunga,Harith tergerak hati untuk membeli bunga untuk dihadiahkan kepada Harlena..Harith telah menempah khas kuntuman bunga bersama seekor beruang yang telah di reka khas oleh pemilik kedai tersebut..pada saat Harith member i barangan tersbut kepada Harlena,tanpa sedari bibirnya terucap “TO ME,YOU ARE MYROSE,EVERYDAY WHEN I SEE A BEAUTIFUL ROSE,I THINK OF YOU AND MISS YOU AND HOPE TO HOLD YOU IN MY ARMS.WOULD YOU BE MY GIRLFRIENDS? PLEASE !” disaat itu juga jatung harith mula berdebar dan berdegup kencang..apakah ini petanda baik???adakah dia sudi menerimaku???inikah saatnya aku bergelar kekasih hatinya??? Dalam hanya bberapa minit berteka teki akhirnya Harlena sendiri mengungkapkan “SUDAH LAMA SAYA MENANTI SAAT AWAK MEMBUKA MULUT,AKHIRNYA SAAT YANG DINANTIKAN TIBA JUGA..SAYA TIDAK MAHU DIIBARATKAN SEPERTI PERIGI CARI TIMBA,THAT’S WHY SAYA TUNGGU AWAK MELUAHKANNYA..YE SAYA SANGGUP TERIMA CINTA AWAK KERNA SAYA CINTAKAN AWAK,YOU MY SUPERHERO..”

Ternyata kesungguhan Harith mempamerkan cinta untuk Harlena mula melakar mimpi.Malamnya disinari kerlipan bintang,siangnya sentiasa dihiasi pelangi.Kalaulah begini indah perasaan dilambung cinta,bagi Harith dari dulu lagi dilagukan rasa rindu.biar bergema di seluruh alam..^^


THE END......




NOTE>>
HOPE U ALL SUKA DENGAN KARYA PERTAMA DYLA NI..FIRST TIME TAWU BUAT CERITA SENDIRI,SORRY LA KALO MEREPEK..NI JUGA SEBAGAI HADIAH BUAT PEMBACA SETIA,TERUTAMA CIK NADA YG BAGI SEMANGAT NA UPDATE..RUPENYE ADE JUGAK YG RINDU NA BACE BLOG MREPEK DYLA NIE..THANKS A LOT..SO APE LAGI,TINGGALKAN KOMEN2 ANDA YE..MANE TAWU SEDIKIT SEBANYAK DAPAT BANTU DYLA WAT KARYA LAGI..


DYLA MASIH MENCARI FOLLOWER BERTUAH..SO RINGANKAN JARI UNTUK KLIK BUTTON FOLLOW..TERIMA KASIH..=)








TENKIU ! SUKE? LIKE AND COMMENT :)

9 comments:

Syira Lokman said...

waa~~~best la! ^_^

Unknown said...

yeke?? tpi ble bce blek mcam merepek je..

ain akasyah said...

jemput join SEGMEN : COVER PHOTO TIMELINE PALING AWESOME?

Unknown said...

dyla atsuya : hahahaha..kelakar la awak ni..tulis panjang2,sendiri cakap macam merepek..adoi..hehehehe..apa2pun,tahniah di atas cerpen ni :)

Unknown said...

Boni JLL3 > hehe..mcm ta ykin dgn kbolehan sndri je..btw,tenkiu sudi dtg ye..

Unknown said...

iskh..mane boleh macam tu..apa pun yang kita lakukan,kita kena sentiasa yakin dengan diri kita sendiri..pegang benda tu jika nak berjaya menjadi 'sumone'..hehe..u r most welcome :)

Syira Lokman said...

weyh..wat cte sal kte n fareez :D

ThenxQue Alexzhae said...

cerita yang menarik ! teruskan berkarya ... kalau sudi terjah blog saya jugak & follow saya .

Unknown said...

syira > alahai,citer kome cmplicated la..tgk nty kalo ade idea kite wat..

ThenxQue > mekasih sbb sudi jenguk2 at cini..knjungan anda akn brbalas..=)