WELCOME TO MY LOVELY BLOG..have fun travel my blog..do read,do follow..tenkiu..=)

Sunday, February 26, 2012

5 cara untuk cari kekasih

Assalamualaikum...

 ada baca tak ENTRY ATASI KECEWA PUTUS CINTA  tu?? *kalau belum baca silakan la terjah entry tu..
ok..hari ni Dyla nak cerita pulak cara-cara nak dapatkan kekasih baru..haa,gataikan..haha
mudah je sebenarnya..
tapi selalu sangat tengok ada yang mengeluh sebab masih belum berteman sejak putus cinta 4,5 bulan lalu..

yang pertama.....

1. berkawan dengan ramai lelaki atau perempuan
ini cara paling berkesan la sebenarnya..kalau ramai yang kenal kita
maka akan ada la yang tertarik dengan kita.jaga hubungan baik kita dengan
kawan2,tapi ingat...jangan dengan semua orang kita berlagak memberi harapan..

2. jangan terlalu mengharap untuk ada kekasih
kadang2 bila kita terlalu berharap kita suka
buat aksi2 yang menjengkelkan..orang tengok pun pelik..
"eii..dia ni macam terdesak je.."sabar ok..jangan gelojoh..
tak de sapa suka orang gelojoh.

3. jangan menyisihkan diri
ni biasanya orang yang ada rasa rendah diri yang melampau-lampau la..
ada yang putus cinta sekali terus tak nak bergaul dengan kawan2.
trauma la kekononnye.."tak nak kawen sampai bila2.."
apa kau ingat mak ayah kau nak bela kau sampai tua kerepot ke??
ingat depa tu tak nak ke ada keturunan..aje giler!!

4. jadilah seseorang yang sentiasa mudah diingati dan diterima.
selalunya kalau peribadi baik.tingkah laku
menyenangkan agak mudah untuk sesiapa pun menerima kita.
tapi kalau kaki lepak,malas kerja,pakaian tak serupa pakaian..
jangan marah la bila orang pandang serong dan tak terima kita..

5. Cari sidia ditempat yang betul
Nak yang tak tinggal solat,rajin ngaji,bertanggungjawab terhadap kerja
tapi korang pi cari kat kelab malam..mana nak jumpa..
nak yang tudung labuh,jalan menunduk,baju tak ketat tapi
korang kerap melepak kat rumah urut..mana boleh macam tu..
nak yang elok cari la kat tempat yang elok.bergaul la dengan orang2 yang elok..
itu baru betoi...:)


so,yang tengah frust 2 tak payah la nak nages air mata darah..yang pergi kite biarkan je,usah ingatkan lagi..
haa,dyla ade jugak TIPS BUAT EX ANDA MENYESAL TINGGALKAN ANDA..PI LA TERJAH..^_^

TENKIU ! SUKE? LIKE AND COMMENT :)

5 comments:

Aien Nia said...

nice tips :)

dyla atsuya said...

tenkiu aien..^_^

nurul nana said...

oklah tips yg awk beri ni dyla..mcm best je..

nurul nana said...

me too..nice tips :)

dyla atsuya said...

tenkiu ^^